Gårdagens glada händelse

Ligger fortfarande i sängen, är för lat för att gå upp. Så jag tänkte berätta vad som hände igår och som gjorde mig glad :P det är lite löjligt.

Jag och Michaela var på väg hem på kvällen och klockan var runt 20. Från ingenstans kom jag på att jag ville ha en baguett, men allt var ju såklart stängt. Vi kollade runt lite i stan och sen när vi kom fram till La defense. Men allt var ju självklart stängt, på grund av att klockan var mycket och för att det var lördag. Så till slut ger jag upp hoppet och vi tar bussen hem. Blev irriterad över att jag är i Paris och inte kan få tag på en baguett!! haha

När vi kom fram hem så var kl nästan 21 så jag tänkte att vårat bageri hemma måste vara stängt sen länge sen, men vi går dit i alla fall för att kolla. Och vad ser jag då om inte en kvinna komma ut med en baguett i handen?? Jag blir överlycklig, men ser sen att kvinnan där inne låser dörren. Men jag knackade ändå på rutan och hon skrattar lite åt mig och låter oss komma in. Jag sa att jag ville ha en baguett och hon gick in och hämtade mig 2 baguetter och sa att vi får dom för att dom ändå stänger. Sen skrattade hon åt hur glad jag blev :P

Dagens slutsats: Det finns snälla människor i Paris!

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0