Shakespeare & co.

Igår var jag och Micha på i en gammal bokhandel som heter Shakespeare & co. Det var en av sakerna på min lista av vad jag ville se här i Paris, så jag kan bocka av det nu :).
Det är en gammal bokhandel från början av 1900-talet där många författare alltid gått till. Ernest Hemingway har till och med skrivit om den i en av sina böcker.

Den är fylld med engelska böcker som man kan köpa, men även böcker man kan sitta och läsa där.
På övervåningen har dom soffor, bänkar, ett piano, en gammal skrivmaskin man kan använda och alla möjliga böcker. Unga författare går fortfarande dit idag för att skriva och dom kan även bo där om dom vill.

Hade varit mysigt att sitta där på vintern och läsa, synd att jag inte gick dit tidigare.


Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0