Notre dame, flea market och Sacre coeur

Idag gick vi upp tidigt för att gå på söndagsmässa i Notre Dame. Det mesta var på franska så jag förstod ingenting, förutom en vers som de läste på engelska. Det var den internationell mässan :) haha. Efter det så gick vi runt lite inuti kyrkan och satte oss sedan utanför. Det var fint väder och soligt, men lite småkallt.

 

 

 

 

 

Efter det ville vi till Sacre coeur och bestämde oss för att gå på en flea market (loppmarknad) i närheten. Egentligen behöver vi en spegel till vårt rum och det var lite därför vi gick, men vi hittade ingen. Istället så köpte jag mig en tröja, Madeleine köpte sig ett par skor och mamma en mössa. Jag och Madeleine ska definitivt tillbaks dit då det fanns ganska mycket saker där. Exempelvis Converse för 35 euro! Dom hade även lite pälsar och jag vill hitta en pälsjacka :). Jag har inga kort från marknaden då det var för kallt och man nästan inte vågade ta fram kameran där haha.

 

För att komma fram till kyrkan var vi tvungna att gå ett tag, och framförallt upp för en massa trappor. Men efter ett tag var vi framme..

 

 

 

 

 

Det fanns människor överallt som gjorde saker för att få pengar där. Vissa ville måla av en, göra armband osv. men den enda som var rolig att kolla på var den här killen som trixade med en boll uppe på en liten yta. Den var knappt en kvadratmeter men ändå höll han på utan att ramla. Han stod på händer också en gång, men vi hann inte ta kort på det.

 

 

 

Vi är helt amazed haha! Madde har t.o.m öppen mun :P



Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0