Marknader

Fick ingen sovmorgon idag heller för vi hade bestämt att gå till en marknad på morgonen. Den som vi gick till först låg vid Bastille och hade en massa mat och liknande saker. Det enda jag köpte därifrån var ett kilo jordgubbar. Men det var jag väldigt glad över! All frukt var inte billigare än i affären, men vissa saker var väldigt billiga. Mina jordgubbar kostade bara 2 euro :).

Efter det så gick vi till en annan marknad som ligger i området nära Sacre Coeur. Det var där jag, Madde och mamma var för någon vecka sedan. Där köpte vi allihopa skor :) ganska svårt att låta bli när dom kostade runt 5 euro. Vi bestämde oss att gå in lite längre än förra gången och hittade en massa antikaffärer. Det var väldigt fint men mest möbler. Om jag hade bott i Paris hade jag definitivt inrett min lägenhet med sakerna här! Det fanns också en massa vintagekläder, men det var mest jobbigt att gå runt där för allt var för dyrt ändå.. Det fanns massa vintage Chanel och Dior-saker och jag och Madde gick ledsna ut igen.

Däremot fanns det fullt med fina smycken för några euro och jag köpte en ring. Den såg så antik ut att vi skämtade att Marie Antoinette säkert hade den eller någon annan gammal känd person haha.
En väldigt lyckad dag var det iaf! Det är perfekt söndagsnöje att gå runt på en marknad. Däremot blev det jobbigt under dagen då fler folk kom, så vi åkte hem istället.










Första gången jag testade crepes. Med nutella :) jättegott





Tro det eller ej, men det här var det bästa kortet haha




Marie Antoinettes ring :p

Kommentera!
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-15 @ 13:30:37
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0