Crêpes-dagen!

Idag på min första lektion, som var franska, sa min lärare att det är crêpes-dagen idag. Och då var jag självklart tvungen att äta en! Jag mötte Madde i stan efter skolan och vi satt på ett café med några från hennes klass. Dom satt och plugga när jag kom, så efter ett tag tänkte jag att jag också kan plugga så jag gjorde det lite halvt haha.

Vi gick runt lite efter det och tog en crêpes med nutella. Det var väldigt gott! Efter det mötte vi upp Helena, en annan svensk tjej som pluggar här, och gick till Starbucks. Det var mitt första besök där faktiskt, har aldrig varit där innan. Hon berättade att det var semla-dagen idag.. Jag älskar semlor och skulle hellre ha en semla än en crêpes, men det finns ju inga här.. Efter det så åkte vi hem.

Det var fint väder idag, så vi passade på att ha på oss våra vårskor! Men tyvärr så blev det lite kallt senare, men skitsamma vi hade iaf på oss vårskor haha.








Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0