Cité de l’Architecture

I skolan jag pluggar i måste man vara medlem i en slags klubb eller vad man ska kalla det. Det finns allt möjligt man kan göra som att dansa, kolla på film etc. Först tänkte jag bara strunta i det då man ändå inte får betyg av dom. Men den tyska tjejen jag bor med sa idag att hon är med i en klubb där man går på museum varje vecka, så jag tänkte varför inte? Det skulle inte skada om jag lärde mig lite kulturella saker :P.

Så idag efter skolan så följde jag med till museet. Idag var det ett arkitektmusem som låg vid eiffeltornet. Det var ganska fint att kolla runt. På första våningen var det lite äldre byggnader, vilket jag tycker var mycket finare än dom nya och mer moderna. Efter ett tag blev jag ändå uttråkad och underhöll mig själv med att smygfota alla miniatyrer på byggnaderna. Det var en man som gick omkring och sa åt alla som tog kort att sluta, så jag kände mig riktigt grym som lyckades undvika honom haha.

På vägen hem började det småregna lite. Det var i och för sig bara duggregn som brukar komma på sommaren, men det är fortfarande regn. Hatar det verkligen!

















Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0