Besvikelse

Som jag skrev igår så skulle vi till en marknad i Marais idag och sen hade vi tänkt gå runt i affärerna i området. Nästan hela Paris är stängt på söndagar, men vi hade hört att butikerna i Marais är öppna för att det är ett judekvarter. Och då har dom stängt på lördagar men öppet söndagar, vilket hade varit helt perfekt.

Vi åkte dit imorse och försöker leta reda på marknaden. Men tyvärr så fanns det ingen, för alla bara hänvisa oss till marknaden i Bastille där vi var förra veckan. Inga butiker var öppna heller så jag blev minst sagt irriterad. Det var ganska kallt också, så det är ju inte så roligt att gå runt heller. Vi gick runt lite i alla fall och hittade någon enstaka öppen affär.

Till slut bestämde vi oss för att åka hem istället, och när vi kom fram till La defense så gick vi för att kolla om shoppingcentret var öppet och det var det! Jag och Madde blev överlyckliga. Kollade runt på Zara lite men ingen hittade något. Sen gick vi in på Massimo Dutti för första gången här och blev riktigt överraskade. Allting var mycket billigare än hemma. Kanske inte direkt halva priset, men nästan! Jag köpte en t-shirt och Madde ett armband, så vi kom hem glada ändå haha.


På vägen dit.. Om jag bara visste vilken besvikelse det skulle bli så skulle jag nog inte vara så glad :p


Marais




Till och med väggarna på byggnaden har Burberry-mönster


Jag hittade mitt favoritgodis :) första gången jag äter godis sen jag kom hit


Min tshirt

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0