7 februari 2010

Kom hem för en stund sedan efter en lång dag ute! Jag och Madde startade dagen med att möta upp Joseph, en kille i min skola, för att åka ut till en outlet strax utanför Paris som heter La vallée village. Det tog ca 45 min med tåget ut, och låg på hållplatsen innan Disneyland. Det var väldigt många butiker men tyvärr så var det väldigt dyrt i dom flesta.. Jag visste ju att det skulle vara dyrt, men inte SÅ dyrt. Vi såg en pälsjacka i en av butikerna och jag skämtade till Madde och sa att den kostar säkert 50 000 kr eller nått för att allt annat hade vart så dyrt. Så kollar jag på prislappen och den kostade verkligen 5000 euro! Helt sjukt.

 

Vi hittade iaf allihopa några saker så vi gick alla nöjda därifrån! Ska definitivt tillbaka till våren när dom fått in lite vårkläder och så.

 

Efter det åkte Joseph hem, men jag och Madde bestämde oss för att försöka hitta en IKEA som tydligen skulle ligga i närheten. Vi behöver en spegel till vårt rum då den enda spegeln i huset finns i badrummet, och vi är sju personer som delar badrum. På tåget dit satt det några konstiga killar som stirrade på våra shoppingpåsar och jag blev rädd att någon skulle försöka sno våra saker så jag stoppade in alla kläderna i min handväska haha.

 

Vi lyckades iaf hitta IKEA, efter lite åkande, och var helt utsvultna. Vi hade verkligen ställt in oss på att äta köttbullar och potatis, men tyvärr så hade dom stängt köket. Vi hittade vår spegel iaf och köpte den. Sen köpte jag korv i kassan utanför (ett måste på IKEA!), men dom hade ingen kvar till Madde så hon fick korvbröd med kyckling. Dom har konstig mat i IKEA i Frankrike.. Franska bakelser hade dom också. Vi köpte med oss lite svensk mat hem också :).

 

 

 

 

 

 

Våra shoppingpåsar

 

Linne från DG

 

Skjorta från Ralph Lauren

 

Omlottblus från DvF


Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0