Where do I start?

Kom hem för någon timme sedan efter att ha haft en riktigt lång dag.. Det känns till och med som att inte allt har hänt på bara en dag, kommer knappt ihåg vad vi gjorde i morse!

Jag och Madde åkte i alla fall in till stan runt kl 14 för att sätta oss och plugga på ett café. Vi hade egentligen tänkt att åka till Tuileries för att Viktor & Rolf skulle ha visning där, men vi blev lite för sena och orkade inte stressa så vi sket i det. Istället tänkte vi gå till Jean-Paul Gaultiers visning som var senare på kvällen.

Så vi åkte in till stan och satte oss på Starbucks. När jag hade beställt och väntade på att få mina saker så kom en man fram och frågade mig om jag var från New york.. Han hörde när jag pratade engelska med mannen i kassan så det var nog därför. Jag sa att jag inte var det utan från Sverige och vi började prata lite. Då ser jag att han hade en bricka där det står att han är fotograf och jag ser att han precis varit på Viktor & Rolf-visningen. Han berättar att han jobbar för New York Times och fotograferar på modeveckan här. Sen gick vi tillbaka och satte oss och vi träffade hans två assistenter som också följer med in på visningarna. Den ena tjejen är bara 19 år och också fotograf med honom för New York Times och den andra tjejen är tysk och dom bara lärde känna varandra häromdagen och nu hjälper hon dom på visningarna. Dom sa att dom ska försöka fixa in mig och Madde på någon utav visningarna och jag hoppas verkligen det funkar!

Efter dom gick satt vi kvar lite till och bestämde oss sedan för att åka in till Jean-Paul Gaultier-visningen. När vi kommer dit ser vi att det är en massa demonstranter som har blockerat hela vägen. Han har mycket päls i sina visniningar så det var nog det dom stod och skrek åt.

När jag och Madde står där så bara får hon syn på dom två tjejerna igen och dom hade tydligen inte fått komma in på visningen för att dom hade förbjudit folk från New York Times att komma in alls på visningen.. Dom tror det beror på att någon på tidningen kan ha skrivit en dålig recension om honom och att han inte tillåter folk från den tidningen komma in mer på hans visningar! Vi satte oss på ett café med dom ett tag och det kom in andra "modemänniskor". Några kvinnor som jobbade på Cosmopolitan i Italien och sen en väldigt konstigt man, haha. Han heter James har jag för mig och kommer från USA. Han är känd för att ha dom mest galna modekläder och det enda han gör är att gå runt på visningar.. Jag kommer ihåg honom från någon modedokumentär jag sett, men har totalt glömt vad han heter! Jag och Madde tog kort med honom.. Det är han med den konstiga hatten, haha.

Sedan gick vi vidare och träffade några andra vänner. Vi gick till en pub som heter Banana bar och hade jätterolig inredning. Tydligen så var det en gaybar!
Sen så åkte jag och Madde hem, och det var vår långa dag :)









Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0