Louvren

Ikväll var det dags att besöka Louvren. När vi kom fram i metron blev jag förvånad över att det var ett stort köpcentrum i samma byggnad som muséet fullt med affärer. Dom måste ha byggt ut massa sen jag var där senast för ungefär 10 år sen, för jag kommer inte alls ihåg att det fanns.

Det var jättefint att gå runt där, men vi blev väldigt trötta. Hann inte med att se allting heller utan vi var på utställningen från Mesopotamien och på Italienska avdelningen för att se Mona Lisa. Men vi ska ju definitivt tillbaka fler gånger, så vi hinner se allt.
Jag lägger upp massa bilder istället så får ni se!


I bussen på väg till stan

 

 

Pyramiden inne i Louvren

 


Här står jag vid någon staty

 

Mamma vid en annan staty


 

Bilder från utställningen om Mesopotamien;

 

 

 

En vacker staty på italienska avdelningen (I think)

 

Jag tror alla vet vad det här är för tavla :)

 

Kolla vad liten jag ser ut. Räknade ut att tavlan är 70 kvm!

 

Me as a tourist, reading a map. Haha!

 



Kommentera!
Postat av: Danni

gud vad roligt du har det o super med att du ta sååå många bilder, me like =)

2010-02-06 @ 03:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0