28 januari 2010

Hej!

Idag har jag varit på min skola för första gången. Visste inte exakt vart den låg, så jag ville kolla upp det. Fick en liten rundtur också utav några på skolan. I byggnaden som min skola ligger i finns det tydligen flera skolor så det är inte bara min. Man var tvungen att ha ett studentkort för att komma in och det fanns både en reception och vakter som bevakade. Kändes konstigt att inte bara kunna gå in som vanligt utan att ha så mycket säkerhet.
Skolan ligger i ett affärsområde med en massa skyskrapor och det var helt sjukt. Har aldrig sett så höga byggnader förut, man blev yr bara av att kolla upp!

Imorgon bitti ska jag till skolan för att hjälpa till och representera JIBS. Det ska vara International Week, så det har kommit folk från hela världen för att representera sin skola så att elever i Paris väljer att plugga utomlands i just deras skola. Tydligen så är min skola, JIBS, väldigt populär här då många har frågat mig hur det är i Jönköping och att dom vill söka dit. Fattar inte hur någon från Paris skulle vilja bo i Jönköping..

Efter besöket på skolan gick vi ut för att gå hem men då började det spöregna så vi sprang in i en butik som låg precis där. I den fanns verkligen allt! Kläder, smink, mat, ett bageri.. Vi var inne där ganska länge kan jag säga!

















Kommentera!
Postat av: Hannan

Gud va kul att du bloggar :D lycka till me plugget o allt, ta vara på tiden och njut av paris!!! puss :p

2010-01-28 @ 22:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0