No more coffee for me

Jag och Madde åkte in till stan i dag för att gå runt lite. Efter att ha gått runt i Marais i några timmar fick vi nog. Det börjar bli så mycket turister och trångt överallt. Och med tanke på att vi var väldigt trötta blev det för mycket för oss helt enkelt.
Vi bestämde oss för att gå och sätta oss på ett café vid Notre Dame istället. Jag fick för mig att jag skulle börja gilla kaffe så jag beställde en espresso. Det var inte alls gott kan jag säga och det är sista gången jag dricker kaffe, haha.








Sen måste jag berätta en rolig sak. Det går runt massa soldater med maskingevär (tror jag, är inte så bra på vapen haha) överallt här, speciellt i metrostationerna och jag har alltid velat ta kort på dom. Jag frågade en soldat utanför Louvren men han sa bara att man inte fick ta kort på dom och tyckte det var konstigt att jag ville ta kort haha. Så idag när jag och Madde skulle hem så såg jag tre stycken stå lite för sig själva. Jag gick fram och frågade om jag fick ta kort på dom, och först sa den ena (den enda som kunde engelska) att det var förbjudet att ta kort och deras chef eller vad det var skulle se. Efter lite övertalande fick jag ta kort ändå. Det syns nog på kortet hur glad jag är haha.







Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0