22 februari 2010

Varning för långt inlägg.

Idag åkte jag med Michaela och hennes pojkvän som är här på besök till outeleten igen. Det var roligt men ingen av oss hittade något. Bra tidsfördriv när det är dåligt väder iaf :P. Dom hade ett fint shoppingcentrum i närheten av outleten som vi gick runt i också. En man satt och spelade på ett piano i mitten av några fåtöljer där man kunde sitta och vila sig vilket var väldigt fint. Vi tog en glass på Ben & Jerry's också. Jag har alltid tyckt att det e uppskattat, men glassen var riktigt god idag. Jag tror jag har testat fel smaker förut :P. Idag åt jag smaken Jamaican me crazy eller nått och den var jättegod!

Måste berätta en rolig historia också som hände idag. Jag har märkt att väldigt många fransmän är nedlåtande när jag stått bredvid och Michaela försöker få dom att förstå något på franska. Så för att göra dom nervösa istället så brukar jag alltid störa konversationen genom att säga "Do you speak english?". Dom blir alltid så nervösa då eftersom dom flesta inte kan engelska :P haha.

Iaf, till historien.. Idag när vi åkte på tåget till outleten så hade vi bara biljetter till zon 4 och outleten ligger i zon 5. Vi tänkte att det är lugnt och att vi klarar oss ändå då det bara är typ två hållplatser mer. Så idag när vi sitter på tåget så ser jag ungefär 10 kontrollanter komma på precis när vi kommit över till femte zonen.  Så kommer två kontrollanter fram till oss och vi visade våra kort som vi visste inte skulle fungera. Dom fungerade självklart inte på deras maskiner och dom börjar vända sig om och kolla efter vilken zon vi är i. Så jag tänkte att jag måste testa mitt knep och sa till honom "Doesn't it work? I just bought it today so it should work.."
Han kunde tydligen inte engelska och inte den andra heller, så dom blev bara nervösa och lämnade tillbaka våra kort och visade med händerna att det var lugnt och gick. Visst är mitt trick bra! Haha













Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0